13/12/2019

La Nit del Comerç fa un homenatje els botiguers de L’Hospitalet

Es varen lliurar reconeixements a 11 establiments amb més de 40 anys d’història i mencions especials a representants destacats del comerç local

Comerç 1 portada

L’Hotel Porta Fira  va acollir ahir dissabte, 30 de novembre, una nova edició de la Nit del Comerç, la cita anual que aplega la gent del comerç de la ciutat per homenatjar la seva trajectòria al llarg dels anys. En total, es varen el lliurar  distincions i diplomes a 11 botigues, que porten obertes més de 40 anys, i s’atorgaren 4 mencions especials a persones o entitats en reconeixement a la seva tasca en favor del comerç.

L’Hospitalet compta amb un més de 8.000 comerços distribuïts per tota la ciutat, entre els quals destaquen les botigues de diferents sectors (3.059), hostaleria i restauració (1.365) i alimentació (1.357). Tots aquests establiments posen a l’abast de la ciutadania un comerç de proximitat i de qualitat que vertebra la vida social als barris.

Els establiments premiats pertanyen a diferents barris de la ciutat i es van fundar fa més de quaranta anys. Tots els guardonats s’han mantingut actius gràcies a la continuïtat generacional, adaptant-se als canvis socials i demogràfics que ha experimentat L’Hospitalet.

Establiments que  han rebut el reconeixement de l’Ajuntament

A Bellvitge, Peluquería Loly & Irene i Joieria Iglesias; al Centre, Bar Restaurante Alarcón, Joieria Marco i Sanitaris Awyca; a Collblanc, Cavi Mobiliari, Perruqueria Barberà i Autoescola Collblanc; a Santa Eulàlia, Iluminación Gorriz, i a la Florida, Sanitarios López i Creaciones Dama.

Mencions especials

Durant la gala, l’Ajuntament de L’Hospitalet també concedirà quatre mencions especials: a Marisa Pozo, presidenta de l’Associació de Comerciants de Pubilla Casas; a Olga Ruiz Herrera, presidenta del Mercat Exterior de la Florida; Emili Carnasa, paradista del Mercat de la Florida, i a l’antiga Junta del Mercat Interior del Centre.

L’Ajuntament de L’Hospitalet promou el comerç de proximitat a través de diferents campanyes i activitats com la Festa del Comerç, la Festa dels Mercats, la campanya de Nadal, les diferents rutes gastronòmiques
—Primavera de Tapes i rutes gastronòmiques per cinc barris de L’Hospitalet i el programa “A la tardor, platillos!”—, així com activitats de botigues al carrer de manera periòdica, assessorament i formació específica per donar suport al creixement i a la millora del comerç local, entre d’altres.