26/11/2020

El telèfon gratuït 900 922 272 d’atenció i suport emocional a la ciutadania, s’allarga fins a finals de juny

Format per treballadors municipals i experts del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha decidit allargar fins a finals de juny el servei d’atenció i suport emocional i psicològic adreçat a la ciutadania —una atenció que havia d’acabar el proper 31 de maig i que es va iniciar per alleugerir i donar solucions als diversos problemes que ha comportat l’epidèmia de la Covid-19.

Des de mitjans d’abril el telèfon gratuït 900 922 272 atén la població de L’Hospitalet que, a conseqüència de la crisi sanitària de la Covid-19 i del confinament que ha suposat el decret d’estat d’alarma, necessita suport psicològic. Aquesta iniciativa va sorgir gràcies a l’acord entre l’Ajuntament de L’Hospitalet i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC).

Aquest dispositiu compta amb una primera atenció i consulta que es duu a terme per treballadors i treballadores municipals que, tot i que exerceixen les seves funcions en diversos llocs de treball de l’organització, són personal voluntari amb titulació en psicologia que valoraran en primera instància estats emocionals com la incertesa, la por, el temor al contagi, l’ansietat inicial i persistent, la temor permanent i altres situacions.

Segons la situació i l’estat en què es trobin les persones ateses, es derivaran a un servei especialitzat en l’atenció a les emergències, que fa l’atenció immediata i acorda un seguiment de curta durada amb la persona atesa.