02/07/2020

Esquerra Republicana reclama més personal per atendre el servei d’informació 010

Durant aquests mesos molts ciutadans han manifestat les seves queixes perquè no s’atenen les trucades i no poden accedir a la informació municipal,

A.-Garcia
Antoni García

Durant aquests mesos molts ciutadans han manifestat les seves queixes perquè no s’atenen les trucades i no poden accedir a la informació municipal, sobre serveis de l’Ajuntament i la realització dels diferents tràmits de manera no presencial o amb cita prèvia

Esquerra Republicana ha denunciat el funcionament deficient del servei d’informació i atenció telefònica del 010, que s’ha fet palès especialment en les darreres setmanes. Durant les setmanes de  confinament decretat per fer front a la propagació de la Covid-19, i encara ara amb la finalització de l’estat d’alarma, l’Ajuntament ha limitat l’atenció presencial i la majoria de l’atenció ciutadana, informació i tràmits s’han hagut de gestionar a través del canal telefònic 010.

Durant aquest temps han estat molts els ciutadans i ciutadanes que han manifestat que no han sigut atesos quan s’han dirigit telefònicament al 010, per manca de personal en aquest servei, tal com va denunciar la regidora republicana Rosa Batalla en el darrer Ple del mes de maig.

En el seu moment Esquerra Republicana ja va qüestionar el procés d’externalització d’aquest servei d’informació i atenció telefònica per part de l’Ajuntament de l’Hospitalet, degut als possibles problemes que se’n podrien generar, les condicions laborals dels treballadors i treballadores, i la disminució de la qualitat del servei que rebrien els ciutadans. Així, en l’anterior mandat es va aprovar en dues ocasions una moció, que no ha estat executada pel govern municipal, que demanava que l’Ajuntament recuperés la gestió externalitzada del 010.

El portaveu republicà i cap de l’oposició, Antoni Garcia, ha manifestat que “durant aquest mesos de confinament provocat per la crisi de la Covid19, i encara ara, hem comprovat que molts ciutadans tenen moltes dificultats per ser atesos a través del 010” i ha reclamat “més personal per millorar el servei i poder atendre les trucades i les peticions d’informació i tràmits que han de realitzar els ciutadans”.

Finalment Antoni Garcia ha instat l’equip de govern a “revertir l’externalització del servei d’informació i atenció telefònica, i que el personal sigui contractat de manera directa per l’Ajuntament per garantir les condicions laborals i la qualitat del servei que prestem a la ciutadania”.