La mostra permet conèixer, cas per cas, la trajectòria dels seixanta-sis hospitalencs deportats als diferents camps de concentració nazi escampats per la geografia europea.
El recorregut per l’exposició comença a L’Hospitalet, en el context del final de la Guerra Civil Espanyola i del drama de l’exili als camps de refugiats francesos. Després d’aquest preàmbul, es descobreixen els diferents camins cap a la deportació, així com l’autèntic infern dels camps nazis i les conseqüències per als presoners hospitalencs.
La lluita de les víctimes i dels seus familiars per denunciar i donar a conèixer aquests fets tanca l’exposició amb una reflexió final.
Stolperstein, pedra que fa ensopegar
En el context de l’exposició, es mostren les primeres onze stolpersteine que han arribat a la ciutat per retre homenatge a les víctimes del nacionalsocialisme.




