14/08/2020

Durant el primer mes de confinament, l’Ajuntament de L’Hospitalet rep 2.900 casos vinculats a conflictes de convivència

La majoria de les queixes veïnals estan relacionades amb molèsties per sorolls i música alta en domicilis particulars

Durant el primer mes de confinament, l’Ajuntament de L’Hospitalet rep 2.900 casos vinculats a conflictes de convivència

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha intensificat durant el confinament per l’estat d’alarma els seus serveis d’atenció a la ciutadania per resoldre conflictes de convivència, que realitza a través de la Guàrdia Urbana i de l’Oficina de Gestió d’Incidències (OGI), de la qual formen part el Telèfon d’Incidències de Convivència (TIC), el Servei de Mediació Comunitària, el Servei de Suport a les Comunitats, els agents cívics i la Unitat de Tractament de Conflictes.

A través del TIC (93 402 94 44), l’Oficina de Gestió d’Incidències ha reforçat l’atenció telefònica als ciutadans que plantegen problemes de convivència, per tal de gestionar les necessitats del veïnat durant aquesta emergència sanitària. Després de rebre la sol·licitud, el servei de la Unitat de Convivència que millor s’adapta a la gestió del conflicte plantejat contacta amb els sol·licitants i requerits, i en proposa l’actuació més adient.

Del 13 de març al 15 d’abril, l’OGI ha rebut 2.900 incidències: 1.343 en l’àmbit de les comunitats de veïns, 1.094 relacionades amb l’espai públic i 463 per activitats d’establiments. El 68% dels conflictes denunciats s’han produït en horari diürn, de 8 a 21 hores, i els més habituals a les comunitats han estat les molèsties per sorolls i música alta en domicilis particulars. La resta de queixes fan referència a jocs d’infants, realització d’obres o activitats habituals de les llars.

L’Oficina de Gestió d’Incidències ha efectuat un total de 2.615 trucades a veïns per acompanyar-los en tot aquest procés d’incidències relacionades amb el confinament, oferint-los diferents eines per a la resolució de conflictes: servei de mediació, intervenció de la Guàrdia Urbana, mesures de contenció i acompanyament emocional, entre d’altres.

Després de parlar amb els sol·licitants, més de 500 incidències no han requerit intervenció posterior, ja que els ciutadans han considerat que es tractava de fets ocasionals derivats de la situació d’emergència sanitària. Tot i que en la majoria de casos els conflictes s’intenten solucionar per mitjà del diàleg, en el primer mes de confinament la Guàrdia Urbana ha imposat 45 denúncies per incidències en comunitats de veïns, d’un total de 1.078 actuacions realitzades en aquest àmbit.