26/03/2026

Les dones que van transformar l’Hospitalet

Els primers passos cap a la democràcia (1976-1978)

d7101120P
06/03/2026

La Transició va ser una etapa clau per a l’impuls d’una nova cultura política democràtica i per al desenvolupament d’un potent moviment feminista. El règim franquista havia institucionalitzat la desigualtat de les dones, relegant-les a la domesticitat forçosa i sotmetent-les a la tutela masculina.

Micro instal·lació, contribució del Museu de L’Hospitalet a l’exposició col·lectiva «Els primers passos cap a la democràcia (1976-1978)» un projecte repartit en el territori de Memòria en Xarxa, una aportació més a la recuperació de la memòria històrica de la Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona.

Cada museu participant presenta un espai propi singular que es pot visitar de forma presencial en unes dates determinades i que es complementa a través del web sobre els materials exposats i tota la documentació recollida en el conjunt de la mostra. Data: del 8 de març al 22 de juny